Az EADS idei második negyedéves számai teljes fronton kiválóak. A profit 514 millió euróra emelkedett, amellyel 14%-al túlszárnyalta a 466 milliós elemzõi várakozásokat. A forgalom 3%-al, 23,9 milliárd euróra nõtt a második negyedévben. A jó számok nem a véletlen mûve. Tom Enders emelte idei várható bevételi prognózisát. Az EADS több mint 1000 új, civil célú repülõgép gyártására kaphat megbízásokat 2013-ban. A Boeinghez hasonlóan az EADS is profitál a civil légiközlekedés fejlõdésébõl.
Technikai oldal
Mi történt? Impozáns az EADS árfolyamának teljesítménye, amely 2009 februárja óta szinte töretlen sikersztorinak számít. Az idei év egyelõre túlszárnyalta talán a legvadabb elképzeléseket is, a kurzus meghódította a valaha mért legmagasabb 2006-os értéket, majd rápakolt még néhány lapáttal. Tavaly december óta bõven a 200 napos mozgóátlag fölött mozgott az árfolyam, sõt jelentõsen elszakadt tõle. A 200 napos mozgónál is fontosabbnak bizonyult az 50 napos mozgóátlag vonala, amely meghatározta az idei árfolyamfejlõdést. Az intenzív vételi erõt kiválóan prezentálja a kékkel behúzott emelkedõ trendvonal, amely természetesen támasz funkciót is betöltött.
Mi várható? A kurzus sok éve már emelkedõ trendben fejlõdött, a 200 napos mozgóátlag alapján további csúcsok kialakulása várható. A 100%-os (35,436) Fibonacci szint meghódításával és fölötte történõ stabilizációval megnyílt a tér a 161,8%-os (52,252) Fibo ellenállás irányába, amely reális cél lehet. Az optimista hangulatot beárnyékolják a grafikonba integrált technikai indikátorok (RSI, MACD, Stochastic) eladási jelzései. Az emelkedés meredeksége – különösen az elmúlt idõszakban – kiemelkedõen nagy. Ráadásul a jegyzések jelentõsen elszakadtak a hosszú távú mozgóátlagtól. Aki tudja, hogy semmi sem tart örökké, használjon stoppot! A kurzushoz legközelebb elhelyezkedõ támasz a 2006-os csúcs, amely 100%-os Fibo szint is egyben.
Fundamentális oldal, a sztori
A következõ évben Airbus csoportnak hívják az európai EADS légi- és ûrközlekedési társaságot. Nem bizonyul rossz döntésnek. A legújabb felmérések szerint kevés tõzsdei kereskedõ ismeri az EADS pontos megnevezését (European Aeronautic Defence and Space Company). Többé nem törekszünk a légiközlekedés és a katonai üzletág közötti egyensúlyra.- magyarázta Tom Enders, aki az amerikai versenytársakkal szemben erõsíti a konszernt és a költségeket is csökkenteni akarja. Ehhez még hozzájárul a Cassidian nevû védelmi ágazat egyesítése az Astrium névre keresztelt ûrközlekedési szegmenssel. Ezek a tevékenységek egyesítik az angol néven Airbus Defence és Space üzletágakat. A helikopter üzlet, amelyben a civil és katonai divíziókat már egyesítették, a jövõben Airbus Helicopters néven folytatja a termelést.
Az EADS idei második negyedéves számai teljes fronton kiválóak. A profit 514 millió euróra emelkedett, amellyel 14%-al túlszárnyalta a 466 milliós elemzõi várakozásokat. A forgalom 3%-al, 23,9 milliárd euróra nõtt a második negyedévben. A jó számok nem a véletlen mûve. Tom Enders emelte idei várható bevételi prognózisát. Az EADS több mint 1000 új, civil célú repülõgép gyártására kaphat megbízásokat 2013-ban. A Boeinghez hasonlóan az EADS is profitál a civil légiközlekedés fejlõdésébõl. A felfelé törekvõ ázsiai légitársaságok és a fapados cégek ugyanúgy rendelik a gépeket, mint más vállalatok, amelyek kevesebb kerozint fogyasztó és új modellekkel költségcsökkentést valósítanak meg. Az A350 XWB Airbus modell, amely nemrégen esett túl a tesztrepüléseken, a hasonló repülõkkel szemben 25%-al kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
A meggyõzõ számok, osztalékhozamok és forgalom, valamint profitra vonatkozó pozitív elemzõi várakozások miatt várhatóan nem tartja vissza a befektetõket a viszonylag magas, 17-es P/E mutató. Annak ellenére, hogy történelmi csúcspont alakult ki, óriási tér lehet még a szárnyalásra.